Laughlin - Seligman - Grand Canyon - Flagstaff - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van BuitersinAmerika - WaarBenJij.nu Laughlin - Seligman - Grand Canyon - Flagstaff - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van BuitersinAmerika - WaarBenJij.nu

Laughlin - Seligman - Grand Canyon - Flagstaff

Door: Mieke & Egbert

14 Mei 2015 | Verenigde Staten, Flagstaff

Kwart over acht met de koffers weer terug naar de bus, zodat we om half negen kunnen vertrekken richting Grand Canyon, een van de zeven wereldwonderen.
Bij het verlaten van Laughlin steken we de Colorado-rivier over middels de Laughlin-bridge en komen we aan de andere kant meteen in Bullhead City, een stadje dat in de staat Arizona ligt. Met Nieuwjaar is er een uur tijdverschil tussen Arizona en Nevada en komen de mensen naar Bullhead City om daar eerst nieuwjaar te vieren om een uur later de brug over te steken om daar nogmaals het glas te heffen...!
Enfin, via de Interstate 40 op weg naar weer een stukje Route 66 bij Seligman. Dit plaatsje met ongeveer 4.300 inwoners ademt nog veel meer de sfeer van de jaren vijftig en zestig dan waar we gisteren waren. Leuke winkeltjes, barstensvol met memorabilia uit die jaren.
Hierna weer op weg naar ons uiteindelijke doel van vandaag: de Grand Canyon. Een eerste kennismaking want morgen gaan we verder over de Canyon Trail, een wandelpad van zo'n vier uur die ons een stuk(je) langs de rand van de Canyon zal brengen. Maar die eerste kennismaking is al zeer indrukwekkend... Een enorm gebied met ongelofelijke diepten die zeer verschillen. Langs de hoge 'muren' zie je de groeven van de eeuwenlange erosie die het water van de Colorado-rivier heeft veroorzaakt. We hebben veel foto's gemaakt en gefilmd maar dat is slechts twee-dimensionaal zodat je niet of nauwelijks diepte ziet. Nee, hier moet je echt zelf geweest zijn. Net als die andere vijf miljoen bezoekers die hier jaarlijks komen. Het overgrote deel is Amerikaan dat er komt, maar verder komen hier zo ongeveer alle nationaliteiten.
Een aantal mensen van onze groep had zich opgegeven om met een vliegtuig of per helikopter de Grand Canyon van boven te bekijken. Wij hebben daar niet voor gekozen vanwege enerzijds de hoogtevrees en anderzijds de toch wel hoge vergoeding die je er voor betaalt, zo'n $ 200 per persoon. Op het vliegveld kregen we te horen dat de geboekte helikoptervlucht van 16.00 uur werd afgelast vanwege te harde wind in de Canyon. Na enig wachten werd er medegedeeld dat er vandaag helemaal niet meer gevlogen gaat worden omdat het weer niet meer genoeg gaat opklaren (=minder harde wind). Loes (reisleidster) heeft als alternatief een vlucht voor morgenvroeg 08.20 uur kunnen boeken. De meesten willen daar wel in meegaan. Dat betekent echter dat we morgen echt vroeg al in de bus moeten zitten, want ons hotel ligt zo'n anderhalf uur van de Grand Canyon af. En het is geen optie om Laura (de buschauffeur) op en neer te laten rijden omdat ze dan drie extra uren maakt en dat is niet toegestaan volgens de rijtijdenwet. Dus morgen zitten we om 06.30 uur in de bus...

• 15 Mei 2015 - 12:21

Ivonne:

Prachtige foto's van de Grand Canyon! Fijn dat het nu wel lukt om foto's te plaatsen.
    Goede reis verder, met nóg meer moois. Maak je geen zorgen om ons, hier gaat het goed.
    groetjes,

Ivonne

• 15 Mei 2015 - 16:47

Karin :

Mooie foto's zeg! Ziet er rustgevend uit. Ik zou er zo een behangposter van bestellen, x wat anders dan ons bos ;-) veel plezier nog daar, wij gaan zo lekker bbqen op ons nieuwe palletbankje in de tuin waar Jeroen heel de middag aan gewerkt heeft.