Amsterdam - LA - Long Beach - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van BuitersinAmerika - WaarBenJij.nu Amsterdam - LA - Long Beach - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van BuitersinAmerika - WaarBenJij.nu

Amsterdam - LA - Long Beach

Door: Mieke & Egbert

11 Mei 2015 | Verenigde Staten, Los Angeles

Om goed uitgerust en zeker op tijd op Schiphol te zijn, hebben we overnacht in het Ibis hotel in Badhoevedorp. Van daaruit 's-morgens met de hotelshuttle naar Schiphol, waar bleek dat we toch nog eens moesten inchecken om de juiste boardingcard uit te laten printen. Hierna de koffers zelf inchecken in het automatische bagadepot. Daar komen verder geen mensen meer aan te pas en het gaat redelijk snel. Hierna nog drie keer gecontroleerd (met evenzovele files) voordat we in het vliegtuig zaten.

Na een ontspannen en goed verzorgde non-stop vlucht van 11 uur per KLM van Amsterdam naar Los Angeles, tegen 12.00 uur plaatselijke tijd (back to the future!) aangekomen op een van de grootste vlieghavens ter wereld, LAX. Door het tijdsverschil van 9 uur gaan we een deel van diezelfde maandag dus nog een keer meemaken...
Op het vliegveld vielen de controles eigenlijk wel mee. De bagage werd helemaal niet gecontroleerd (behalve dat er een drugshond langs de koffers kwam snuffelen). Van alle personen die voor de eerste keer in Amerika komen, worden digitaal afdrukken genomen van alle vingers en duimen met (uiteraard) de bijbehorende foto (voor brildragenden: zonder bril). Zo ook van ons. Maar hierna waren we dus zeer "Welcome in the United States of America" zoals je overal ziet staan, net als de foto van president Obama, overigens.

Bij de uitgang werden we opgewacht door een enthousiaste Loes van Fox reizen die ons verder op deze reis zal begeleiden.
Eerst maar eens onze eerste dollars 'uit de muur gehaald', waarna we met de groep van 40 personen op weg gingen naar ons eerste hotel: het bekende stoomschip 'Queen Mary', dat sinds de jaren 70 permanent in Long Beach aangemeerd ligt en waar de tijd voor een groot deel echt is stil blijven staan. De hutten zijn nog in de originele staat, evenals de bijbehorende badkamers. Gelukkig hebben ze wel de bedden van toen vervangen en in de badkamer een modernere douchekraan toegevoegd maar wel de originele kranen laten zitten evenals de douchekop die nog gewoon wordt gebruikt terwijl je in de, ook originele, badkuip staat.
De rest van het schip ziet er nog uit als op de oude foto's die je overal tegenkomt en ademt ook nog helemaal de sfeer van toen. Prachtig!